VB-Airsuspension

Pełne zawieszenie pneumatyczne – VB-FullAir

VB-FullAir jest automatycznym, samodostosowujacym się rozwiązaniem dla problemów z zawieszeniem. Istniejące zawieszenie piórowe lub sprężynowe zostaje całkowicie zastąpione pełnym zawieszeniem pneumatycznym. Ten system składa się z poduszek pneumatycznych, amortyzatorów, czujników wysokości, kompresora oraz elektroniki (tzw. VB-ASCU). System pneumatyczny filtruje nierówności podłoża poprawiając komfort jazdy.

  • Stała wysokość jazdy
  • Podniesiony komfort
  • Optymalne właściwości jezdne
  • Poprawiona stabilność
  • Zwiększony komfort dla pasażerów
  • Funkcja pochylenia pojazdu dla ułatwionego wsiadania/wysiadania
  • Lepsza ochrona delikatnych produktów
  • Funkcja pochylenia pojazdu dla ułatwionego załadunku/rozładunku
  • Mniejsze zużycie opon/hamulców
  • Pojazd staje się bardziej ekologiczny poprzez zmiejszenie emisji CO2
  • Koło zapasowe pozostaje pod pojazdem
  • System pełnego zawieszenia pneumatycznego VB jest wyposażony w rozbudowanego pilota sterowania, który pozwala na łatwe operowanie wszystkimi funkcjami.

Podczas jazdy, pojazd pozostanie na stałej wysokości – optymalnej do jazdy – która została ustawiona podczas instalacji. Poprawiona zostaje stabilność jazdy, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo. Podczas postoju (w niektórych przypadkach z zaciągniętym hamulcem ręcznym) zawieszenie pozwala na podniesienie lub obniżenie pojazdu w celu ułatwienia wsiadania, lub załadunku towaru.

Pełne zawieszenie pneumatyczne VB jest dostępne w dwóch wersjach: jako VB-FullAir 2C (zawieszenie pneumatyczne na tylną oś) oraz jako VB-FullAir 4C (zawieszenie pneumatyczne na obie osie).

Strzałka w górę / Strzałka w dół

Kontrola manualna do zmiany wysokości

Auto Level

Funkcja ta polega na cyfrowym, automatycznym sterowaniu, które za jednym kliknięciem wypoziomuje pojazd (w zakresie pracy poduszek)

Off Road

Funkcja podnosząca zawieszenie pojazdu o mniej więcej 30 mm, dzięki czemu uzyskujemy większy prześwit przy przejeprawie przez ciężki teren.

M1 / M2 Funkcja pamięci

Aktywacja dowolnej zapisanej pozycji

Sport

Funkcja obniżająca zawieszenie pojazdu o mniej więcej 30 mm, dzięki czemu uzyskujemy większą stabilność i lepszą sterowalnośc poajzdem.

Car Park

Funkcja obniża pojazd do bezpiecznego minimum, dzięki czemu łatwiejsze jest wsiadanie i wysiadanie. Funkcję tą można również wykorzystać do wjechania do niskiego garażu lub pod bramą.

Funkcja opróżniania zbiorników wody

Pozycja, w której pojazd przechyla się dla ułatwienia opróżniania zbiornika wody i zbiornika toalety.

Prom

Tył pojazdu unosi się do maksymalnej, a przód obniża się do najniższej wysokości dla ułatwienia wjazdu np. na prom

Funkcja załadunkowa

Pozycja, w której pojazd podnosi przód i opuszcza tył aby ułatwić dostęp do przestrzeni bagażowej.

Pneumatyczne zawieszenie wspomagające – VB-SemiAir

VB-FullAir jest automatycznym, samodostosowujacym się rozwiązaniem dla problemów z zawieszeniem. Istniejące zawieszenie piórowe lub sprężynowe zostaje całkowicie zastąpione pełnym zawieszeniem pneumatycznym. Ten system składa się z poduszek pneumatycznych, amortyzatorów, czujników wysokości, kompresora oraz elektroniki (tzw. VB-ASCU). System pneumatyczny filtruje nierówności podłoża poprawiając komfort jazdy.

VB-SemiAir pozwala na dostosowanie zawieszenia w sposób manualny, w zakresie ograniczonych możliwości. W pojazdach wyposażonych w resor piórowy poduszka pneumatyczna jest montowana pomiędzy tylną osią a ramą pojazdu. Poduszka wspomaga działanie resoru.

VB-SemiAir jest dostarczane jako system dwu-komorowy, co oznacza, że poduszki pneumatyczne nie mająotwartego połączenia między sobą. Użycie systemu dwu-komorowego pozwala regulować osobno prawą i lewą stronę, dzięki czemu pojazd można wyrównać nawet w sytuacji nierównomiernego rozłożenia ładunku.

  • Podniesiona wysokość jazdy i zwiększona prędkość reakcji zawieszenia
  • Zwiększona stabilność
  • Redukcja negatywnych efektów wynikających z przesunięcia środka ciężkości
  • Zróżnicowana siła sprężyny
  • Dobra stosunek wartości towaru do jego ceny
  • Szybki i prosty system instalacji
  • Zabudowa, wyposażenie i ładunek chronione przed uszkodzeniem
  • Brak widocznego efektu doładowania pojazdu
  • Mniejsze napięcia na amortyzatorach

Podstawowy system VB-SemiAir

Podstawowy system VB-SemiAir składa się z dwóch poduszek pneumatycznych, zestawu mocowań oraz dwóch zaworów spustowych. Do napełniania tego systemu używasz zewnętrzengo kompresora – np. takiego jak do pompowania opon.

Podstawowy system VB-SemiAir jest dobrym rozwiązaniem do pojazdów, które poruszają się ze stałym dużym obciążeniem, które tylko okazjonalnie zmieniają obciążenie (ciśnienie w systemie może pozostać niezmienne przez większość czasu użytkowania).

  • 2 poduszki pneumatyczne o średnicy 6″ do 8″
  • zestaw mocowań
  • przewód pneumatyczny
  • 2 zawory spustowe
  • szczegółowa instrukcja montażu
  • instrukcja użycia
  • certyfikat TUV

Wersja comfort VB-SemiAir

Wersja comfort VB-SemiAir składa się z podstawowego systemu VB-SemiAir rozbudowanego o panel sterowania z dwoma manometrami, dwoma sterownikami góra/dół oraz mocnego kompresora.

Sterownik góra/dół pozwala na podniesienie i obniżenie wysokości pojazdu poprzez dopasowanie ciśnienia w sprężyny do idealnego. Manometry na panelu sterowania wskazują aktualne ciśnienie (w barach), dzięki czemu odpowiednie ustawienie jest bardzo proste.

Wersja comfort VB-SemiAir jest dobrym roziwązaniem dla pojazdów przewożących różnorodne ładunki. Panel kontrolny pozwala na dostosowywanie ciśnienia do odpowiedniego, w zależności od bierzących potrzeb.

Panel kontrolny do wersji comfort VB-SemiAir jest dostępny w dwóch wersjach

  • LCV – panel kontrolny montowany na podstawie fotela kierowcy
  • Kamper – panel kontrolny montowany na desce rozdzielczej samochodu

VB-LevelAir – Podstawowy system VB-SemiAir rozbudowany o automatyczny system kontroli

VB-LevelAir jest podstawowym systemem VB-SemiAir wzbogaconym o automatyczny system kontroli. Z tym systemem wysokość pojazdu regulowana jest automatycznie, tak samo jak minimalne i maksymalne ciśnienie w poduszkach. Dzięki temu pojazd zawsze znajduje się w optymalnej do jazdy wysokości, a w poduszkach znajduje się odopwiednie ciśnienie.

Podstawowy system VB-SemiAir + automatyczny system kontroli = VB-LevelAir

System VB-LevelAir zbudowany jest z podstawowego systemu VB-SemiAir rozbudowanego o wysokiej jakości kompresor z filtrem i osuszaczem, blok zaworów, czujnik wysokości oraz elektroniczną jednostkę sterującą (VB-ASCU).

System VB-LevelAir jest dobrym rozwiązaniem dla pojazdów przewożących zmienne obciążenie. System VB-LevelAir zapewnia, że pojazd utrzymany jest na poprawnej wysokości i pracuje na odpowiednim ciśnieniu, bez względu na aktualne obciążenie. Automatyczny system kontroli zastępuje manualne sterowanie ciśnieniem zawieszenia przy zmiennym obciążeniu. Jest to korzyść szczególnie cenna, gdy pojazd posiada wielu użytkowników.

Korzyści wynikające z posiadania VB-LevelAir

 

  • Automatyczna kontrola wysokości
  • Poprawione zachowanie pojazdu, bez względu na obciążenie
  • Automatyka eliminuje konieczność jakichkolwiek akcji ze strony kierowcy
  • Podniesiona wysokość jazdy i zwiększona prędkość reakcji zawieszenia
  • Poprawiona stabilność
  • Łatwa i szybka instalacja
  • Zabudowa, wyposażenie i ładunek chronione przed uszkodzeniem
  • Brak widocznego efektu doładowania pojazdu
  • Mniejsze napięcia na amortyzatorach

Wzmacniane/zamienne sprężyny - VB-CoilSpring

Sprężyny wspomagające lub sprężyny zamienne są używane w pojazdach posiadających już zawieszenie sprężynowe. Sprężyny wspomagające mogą też być zamontowane w pojeździe na resorze piórowym. Te wzmacniane sprężyny zapewnią, że pojazd powróci do oryginalne wysokości do jazdy, poprawią zakres pracy zawieszenia oraz stabilnośc, a w niektórych przypadkach poprawią komfort.

Spężyny zamienne: Jak sama nazwa wskazuje sprężyny zamienne zastępują oryginalną sprężynę w pojeździe.

Spężyny wspomagające: W tym przypadku sprężyna jest montowana jako element dodatkowy i działa jednocześnie z zawieszeniam oryginalnym.

VB-CoilSprings są dobrym rozwiązaniem dla pojazdów, które posiadają stałe, duże obciążenie i rzadko przewożą dodatkow obciążenie. Wynika to ze stałej siły sprężyny, która nie może być regulowana.

  • Dostarczana jako gotowy do montażu zestaw
  • Zmniejszony efekt osiadania
  • Zwiększony komfort
  • Zwiększona stabilność
  • Mocniejsze zawieszenie
  • Mniejsza podatność na przechylanie

VB-SpecialParts

Stabilizatory: Efektem zamontowania stabilizatora w pojeździe jest zminimalizowanie ruchów pionowych po każdej ze stron osi – obciążenia są bowiem kompensowane przez docisk drugiej strony osi.

Dzięki temu zmniejszone zostanie pochylanie się na zakrętach oraz przechyły spowodowane bocznym wiatrem. Stabilizatory zaleca się głównie w pojazdach o dość wysoko umieszczonym środku ciężkości.

Amortyzatory: Wzmacniane amortyzatory pomgają w efektywny sposób filtrować nierówności drogi. Pojazd powraca do poprawnej wysokości jazdy po każdym ruchu spowodwanym nierównościami nawierzchi szybciej.

Pojazdy z miękkim zawieszeniem są przeważnie uważane za bardziej komfortowe jednak jednocześnie mniej stabilne. Wzmacniane amortyzatory porawiają stabilność prowadzenia, co przenosi się na pozytywny efekt dla pojazdu.